anoniem

Anoniem 7 jaar geleden 4 reacties

 

Beste allen,

ik lees iets over vitamine D (foliumzuur slik ik al). Wie van jullie slikt dit tijdens de zwangerschap?

Is het echt van belang? Of moet ik gewoon hopen dat er zon komt (zal een zonnedansje doen), en is

deze zomer voor mij voldoende tijdens de zwangerschap?

 

Verder, hebben jullie nog tips/ adviezen wat voeding betreft? Ikzelf eet geen rood vlees. Heb floradix drank gekocht,

omdat daar extra ijzer inzit, maar weet eigenlijk niet of je dat in het eerste trimester al mag gebruiken.

Heb gehoord dat je geen zachte eieren mag, uit moet kijken met kaneel en geen rauwe dingen mag.

Hoor graag als jullie nog aanvullingen hebben.

En wat je moet doen als je een borrel hebt (van werk/ of een verjaardag s avonds of etentje met een vriendin) in

de eerste 12 weken, want dan wil ik het nog niet aan iedereen vertellen. Dus zal een smoes moeten bedenken,

en om me nou 12 weken te isoleren lijkt me ook niet leuk :)

 

Groetjes Nienke!

Pagina 1, reactie 1 t/m 4 van totaal 4 reacties.

anoniem

Anoniem 7 jaar geleden

hoi je kunt je vk meer info vragen wat betrefd eten als je twijfelt... gewoon logisch denken :) Foliumzuur is aangeraden tot 12 weken, en vitamine D zit al in je zwangerschapsvitamines, dus of je extra moet weet ik niet zo zeker... Ik slikte het niet omdat ik op een tropisch eiland zit dus genoeg zon hierzo :) Verder natuurlijk geen rauw vlees/vis. Oppassen met bepaalde soorten kazen, geen kattenbakken schoonmaken zonder handschoenen, en oppassen met tuinieren ook (ivm kattepis). Caffeine ook matigen, geen alcohol uiteraard en roken ook niet op google zijn er wel dingen over te vinden, maar je vk heeft alle info die je nodig hebt :)

anoniem

Anoniem 7 jaar geleden

Dank je wel Jennefer! Ik heb nog geen vk. Nog niet mee bezig, weet het net een paar dagen. W.s. volgende week, dan ga ik naar een praktijk op zoek. Ik zal van tevoren veel googlen , en tzt de vk vragen ja. Ik slik geen extra vitaminen nu (alleen foliumzuur, floradix, chiazaden en lijnzaad). Ik probeer wat gevarieerder te eten  nu ik het weet, want eet vrij eentonig en bijna geen pasta/ aardappelen/brood. Groetjes!

anoniem

Anoniem 7 jaar geleden

hoi ik zou wel al op zoek gaan naar een vk, sommigen hebben lange wachtlijsten ;) en beginnen met zwangerschapsvitamines is ook aan te raden. en verder, van harte natuurlijk :)

anoniem

Anoniem 7 jaar geleden

hi Nienke,   Naast de dingen van Jennefer, je mag geen rauwmelkse zachte kaas (ivm listeriabacterie), harde kaas dus wel  Zacht ei, ivm kans op salmonella  uberhaupt opletten met rauwe dingen, niet verhit, dus kans op bacterie vitamine D wordt lang niet altijd geadviseerd, maar kan ook geen kwaad, zeker met wat meer calcium intake (volgens mij, dit weet ik niet 100% zeker, krijgt het kindje wel wat het nodig heeft, die onttrekt alles lekker aan jouw lichaam, echter zo kom jij zelf mogelijk tekort)  verder uitkijken met orgaanvlees, zeker met lever (teveel aan vitamine A is niet goed) 1 boterham met smeerworst per dag moet kunnen.  ijzerdrankjes hoef je (nog) niet te nemen, een appel/appelstroop werkt ook. Je moet in het 1e trimester een bloedtest doen, en dan wordt je hb waarde gemeten, dan krijg je advies of je meer ijzer moet innemen en de manier waarop. Volgens mij, dat geldt iig voor ijzerpillen, kun je van teveel ijzer aan de constipatie gaan :-) en de stoelgang vertraagt uberhaupt al, hahaha zwanger zijn, het is wat.  meer weet ik niet te verzinnen :), ik moet de update ook nog krijgen van de VK, mijn intake staat pas voor 4 april gepland. 

Dit is niet ok!

Als je iets tegenkomt waarvan je denkt dit hoort niet op het forum thuis. Laat het ons weten, dan kunnen we actie ondernemen. Klik op onderstaande knop als er iets mis is op de huidige pagina. Alsvast bedankt, zo houden we het forum schoon en gezellig!

 
Login of meld je aan!

Login

Login om te kunnen reageren of nieuwe onderwerp aan te maken.

Login

Aanmelden

Meld je aan om je reageren en ervaringen te delen met andere moeders.

Aanmelden